Moje zdjęcie

Cześć! Witam każdego kto pojawia się na Moim blogu. Moich stałych bywalców jak i gości, którzy mam nadzieje również zostaną obserwatorami :)
Kilka słów o mnie? Fizjoterapeutka zamieszkująca Warszawę, lubiąca marzyć, wyczulona na piękno oraz wrażliwa na potrzeby innych. Nałogowo czyta książki, zdrowo się odżywia i ze wszystkich posiłków najbardziej uwielbia śniadania, wróć! Kocha śniadania - tak lepiej :D Swoją miłością do śniadań dzieli się właśnie z Tobą na tej stronce :)


191!

 Naturalny ryż i ziarno orkiszu z jabłkiem, rodzynkami, podprażonymi wiórkami kokosowymi, miodem, masłem klarowanym i cynamonem. Z dodatkiem domowego dżemu z śliwek
                       Natural rice and grain spelled with apples, raisins, toasted coconut, honey, clarified butter and cinnamon.With the addition of homemade jam from plums
The Five Elements theory recipe.

Wczoraj zainteresowała mnie Kuchnia pięciu przemian (elementów i smaków), oparta na Tradycyjnej medycynie chińskiej. Postanowiłam wprowadzić ją do Mojego życia, chce sprawdzić czy pomoże mi uzyskać równowagę w pewnej kwestii. Początkowo jeszcze się gubię, dlatego przepisy nie będą się sztywno trzymać zasad. Wprawa przyjdzie z czasem, a teraz ...

Naturalny ryż i ziarno orkiszu z jabłkiem wg pięciu przemian
  • sklarowanego masła dwie łyżki
  • namoczonych rodzynek dwie łyżki
  • miodu łyżka
  • ugotowanego ryżu naturlnego 50 gram (przed ugotowaniem podpraż)
  • ugotowanego ziarna orkiszu z 10 gram
  • soli szczypta
  • jabłko - utarte
  • cynamon
Na rozgrzaną patelnie wlewam rozpuszczone masło i podprażam wiórki kokosowe. Dodaje miodu, rodzynki oraż ryż z zianem orkiszu. Mieszam i sole. Dorzucam utarte jabłko i całość trzymam kilka minut na patelni. Dodaje cynamon i przekładam całość do miseczki. 

Przymykjąc oko na pięć przemian dodałam domowy dżem ze śliwek ;) 

5 komentarzy:

  1. ciekawie ! oryginalne połączenie, no i ulubione klasyczne- jabłko i cynamon <3

    OdpowiedzUsuń
  2. łała, ale to wygląda :))
    przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa potrawa :) Zdrowa i na pewno pyszna :) KPP jest intrygująca.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też dziś prażone wiórki kokosowe :)
    Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  5. kurcze, mam w domu orkisz i szczerze powiedziawszy średnio miałam na niego pomysł, ale twój sposób jego podania wydał mi się naprawdę zachęcający! no cóż, pora sięgnąć do zapasów! :D

    OdpowiedzUsuń