Moje zdjęcie

Cześć! Witam każdego kto pojawia się na Moim blogu. Moich stałych bywalców jak i gości, którzy mam nadzieje również zostaną obserwatorami :)
Kilka słów o mnie? Fizjoterapeutka zamieszkująca Warszawę, lubiąca marzyć, wyczulona na piękno oraz wrażliwa na potrzeby innych. Nałogowo czyta książki, zdrowo się odżywia i ze wszystkich posiłków najbardziej uwielbia śniadania, wróć! Kocha śniadania - tak lepiej :D Swoją miłością do śniadań dzieli się właśnie z Tobą na tej stronce :)


Bardzo sycąca Partaszka!


Pełnoziarnista partaszka z dodatkiem śliwki duszonej z miodem, migdałami i cynamonem :)

Jedno z tych bardzo sycących śniadań! Zakochałam się w tej niewinnej i prostej papce! Potrzeba tylko mleka, mąki i jajka by stworzyć takie cudeńko! Czuje że będzie często-gęsto gościć na śniadaniach!

PS. obiecany przepis :)

2 lub 2,5 szklanki mleka 
jajko
+/-  5 łyżek mąki pełnoziarnistej 
słodzidło - cukier, cukier trzcinowy/ miód/ słodzik 

Więcej niż połowę mleka wlewam do garnka i wstawiam na małym ogniu.  W tym czasie do reszty mleka wbijam jajko i trzepaczką mieszam dodając małymi porcjami mąkę. Gdy mleko będzie się powoli zagotowywało wlewam "wytrzepaną" masę i mieszam.  A teraz MOJA ulubiona część -  tego nie musicie robić, bo tego w podstawowym przepisie nie ma, ale ja mam niesamowitą frajdę ;P - trzepie trzepaczką zawartość garnka aż do całkowitego zagotowania :D. Jeśli stwierdzę że jest za mało gęsta dosypuję mąki tak by uzyskać ulubioną papkowatą paćkę, jeśli nie jesteście papkożercami jak ja to dolejcie wody/mleka.  Papkę przelewamy\ do miski, dodaje słodzidło i jakie tylko dusza zapragnie dodatki i pożeram :) 

10 komentarzy:

  1. partaszka? Pierwszy raz słyszę o czymś takim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Partaszka to zupa mleczna oparta na jajku, makí i mleku :) znalazlam ten przepis w swoim starym zeszycie, nie mam pojecia skad to mam i skad ta nazwa :D

      Usuń
    2. O ja chyba mówię na to zacierka, jeśli to to samo :D
      Ale pysznie podana!

      Usuń
    3. Sprawdzmy, dodałam przepis :D Może to jednak zacierka :D

      Usuń
  2. ale co to jest partaszka?:D do inna nazwa od owsianki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wyzej :) to nie owsianka a zupa mleczna na bazie mleka,maki i jajka. Przepis dodam wieczorem jak wroce z zajec w Lodzi.

      Usuń
  3. ja też pierwszy raz spotykam się z tą nazwą, ale po tym co piszesz i co widzę to kuszące śniadanko ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo. Ja o tej zupie mlecznej kompletnie zapomnialam. Kiedys jako dziecko dostalam cos takiego chyba w szpitalu. wczoraj jak znalazlam u siebie ten przepis to nie miala nazwy. Ja bym ja nazwala 'mączanka', ale wczoraj wyszperalam ze jest to 'partaszka'.

      Usuń
  4. pierwsze słyszę o patraszce(?) ale wygląda niesamowicie apetycznie, czekam na przepis :)

    OdpowiedzUsuń