Moje zdjęcie

Cześć! Witam każdego kto pojawia się na Moim blogu. Moich stałych bywalców jak i gości, którzy mam nadzieje również zostaną obserwatorami :)
Kilka słów o mnie? Fizjoterapeutka zamieszkująca Warszawę, lubiąca marzyć, wyczulona na piękno oraz wrażliwa na potrzeby innych. Nałogowo czyta książki, zdrowo się odżywia i ze wszystkich posiłków najbardziej uwielbia śniadania, wróć! Kocha śniadania - tak lepiej :D Swoją miłością do śniadań dzieli się właśnie z Tobą na tej stronce :)


Figlowy Kaiserschmarrn

Słuchając Bob'a postanowiłam w ten piękny sobotni poranek zrobić własną wersję Kaiserschrnmarrn'a znalezionego na  http://www.makecookingeasier.pl/....




Omlet Bajka :) Z przyjemnością zjadłam!




I już na samym wstępie zrezygnowałam z widelca ;)

No dobra, pora na przepis!

      Składniki na jedną porcję : 

      Omlet:
  • Płatki owsiane i jęczmienne 
  • jajko
  • mleko
  • słodzik
  • cukier puder
  • cynamon
  • szczypta soli
  • łyżeczka mąki żytniej razowej
  • nutka dobrego humoru :)
      Mus:
  • Maliny ok 100g
  • 2 śliwki
  • słodzik 
  • łyżka wody


20g płatków  miksujemy na "mączkę", którą przesypujemy do miski. Dodajemy łyżeczkę mąki (ja dałam 3g)  i zalałam mlekiem by lekko pokryły składniki. Dodajemy żółtko, sól, słodzik ( ja użyłam w płynie wg swojego upodobania) i wszystko mieszamy ze sobą. Białko ubijamy z szczyptą soli na sztywną piane. Delikatnie łączymy ją z masą na omlet. 

W międzyczasie umyte i pokrojone w średnie kawałki śliwki z maliny wrzucamy do garnuszka. Wlałam troszkę wody, słodzika i podgrzałam na małym ogniu. Można zmiksować, ale ja zrezygnowałam by było ciekawiej :)  

Na patelni rozgrzewamy olej ( ja "przemywam" patelnie olejem i go wylewam do zlewu). Gdy patelnia się rozgrzeje, zmniejszamy gaz i daje ciasto. Drewnianą łyżką delikatnie nadajemy ciastu (a raczej piance) kształt omleta :D Czekamy, gdy się spód lekko zarumieni - obracamy. Ja poczekałam aż się zarumieni z drugiej strony i drewnianą łyżką stworzyłam "poszarpane kawałki" :) 

Podajemy na ciepło z cukrem pudrem - ja użyłam też szczypty cynamonu - i musem. 

Omlet:  ok. 175,23 Kcal   B: 10,77   W: 15,33   T: 7,67

Mus:  51,76 Kcal   B: 1,60  W: 5,00  T: 0,32

W sumie: ok. 226,99 Kcal  B: 12,37   W: 26,14   T: 7,99

Smacznego :)



Akcje:





2 komentarze:

  1. Taki omlet na śniadanie to prawdziwy rarytas :)

    Dziękuję za zgłoszenie przepisu do malinowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki za przepis do akcji - potraktujemy go jako omlet w wersji light ;)

    OdpowiedzUsuń